Zakres tematyczny
Zakres tematyczny zajęć można podzielić na 5 bloków. Pierwszy z nich obejmuje zagadnienia z zakresu komunikacji w mediach społecznościowych oraz tworzenia skutecznych i efektywnych strategii komunikacyjnych i marketingowych. Wymaga to zapoznania studentów ze specyfiką platform społecznościowych, takich jak: Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter, Snapchat, Tik Tok i Real Time Marketing, You Tube oraz specyfiką Messengera i chatbotów. W tym obszarze ważną rolę odgrywa też zapoznanie studentów ze znaczeniem blogosfery, liderów opinii oraz Influancerów dla budowania komunikacji marketingowej i promocji marek.
Druga grupa zagadnień zorientowana jest na wykształcenie u słuchaczy znajomości narzędzi pozwalających na monitoring, analizę i badanie grupy docelowej oraz analizę skuteczności prowadzonej kampanii marketingowej. Celem tej grupy przedmiotów jest dostarczenie słuchaczom wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania efektywnej i skutecznej komunikacji skierowanej do właściwej grupy docelowej.
Trzecia grupa przedmiotów zorientowana jest na projektowanie reklamy w mediach społecznościowych oraz służy ukazaniu nowych trendów w content marketingu i możliwości jakie dają nowoczesne technologie w tym obszarze.
Czwarta grupa skupiona jest na dostarczeniu studentom umiejętności w zakresie korzystania z narzędzi, które pozwolą im na tworzenie zawartości w mediach społecznościowych na wysokim poziomie. Studenci uczą się przygotowywać, komunikaty graficzne, video oraz tworzą kreatywne treści.
Dodatkowo w ramach piątego bloku studenci uczestniczą w zajęciach seminaryjnych i podnoszących ich kompetencje studiowania co ma na celu usprawnienie ich procesu uczenia się oraz służy przygotowaniu projektów z zakresu komunikacji marketingowej.
Dobór metod kształcenia oraz sposobów prowadzenia zajęć umożliwia wykształcenie kompetencji w zakresie doceniania twórczego, kreatywnego myślenia i szukania nieszablonowych rozwiązań oraz umiejętności pracy zespołowej.
Do kogo adresowane są studia podyplomowe
Studia Podyplomowe Social Media & Content Marketing adresowane są do:
- absolwentów szkół wyższych, którzy chcą pracować w agencjach kreatywnych, w działach marketingu lub prowadzić własną działalność,
- pracowników agencji kreatywnych, w tym szczególnie Public Relations, reklamowych, interaktywnych i social media, którzy chcą podnieść swoje umiejętności i kompetencje w zakresie social media i content marketingu,
- pracowników i kierowników działów marketingu w różnego rodzaju firmach, którzy chcą iść za zmianami w komunikacji marketingowej, wykorzystać potencjał social media do promocji, obsługi klienta, sprzedaży i budowy dobrego wizerunku,
- działaczy w sektorze organizacji pożytku publicznego oraz pracowników instytucji państwowych, którzy chcą rozwinąć swoją obecność w mediach społecznościowych,
- przedsiębiorców lub osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą, odnaleźć inspirację na wykorzystanie social media w swoich przedsięwzięciach.
Ze względu na coraz większe znaczenie mediów społecznościowych oraz na nabyte umiejętności w trakcie studiów, kwalifikacje będą przydatne w dalszej karierze zawodowej, niezależnie od branży, w której absolwenci będą działać.
Kierownik studiów podyplomowych
dr Dorota Żuchowska-Skiba, tel.: 600053293, e-mail: zuchowska@agh.edu.pl
Organizator studiów podyplomowych
Wydział Humanistyczny Paulina Walotek, tel.: 12 617 43 57, e-mail: pwalotek@agh.edu.pl
Osoba do kontaktu
Paulina Walotek, tel.: 12 617 43 57, e-mail: pwalotek@agh.edu.pl
Zobacz pełny opis studiów podyplomowych - edycja zimowa
Summer semester, 2023/2024
Big Ideas i copywriting
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing na Fecebooku
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Współpraca z influencerami – 10 kroków kampanii z twórcami internetowymi
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing na Instagramie
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Komunikacja w mediach społecznościowych
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing na Tik Toku
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing automation i e-mail marketing
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
AI i Social Listening (Sentione): Analiza grupy docelowej
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Personal Branding, Social Selling i marketing na LinkedIn
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Projektowanie komunikacji na podstawie modelu biznesowego i mapy podróży klienta z wykorzystaniem Design Thinking
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Storytelling, czyli jak wykorzystać opowieść w budowaniu marki
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Strategia komunikacji marki w mediach cyfrowych
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing na Twitterze
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Wprowadzenie do studiowania: program studiów, ćwiczenia integracyjne i podsumowanie
|
Discussion seminars:
5
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Tworzenie komunikatów graficznych
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Winter semester, 2023/2024
Big Ideas i copywriting
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing na Fecebooku
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Współpraca z influencerami – 10 kroków kampanii z twórcami internetowymi
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing na Instagramie
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Komunikacja w mediach społecznościowych
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing na Tik Toku
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing automation i e-mail marketing
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
AI i Social Listening (Sentione): Analiza grupy docelowej
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Personal Branding, Social Selling i marketing na LinkedIn
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Projektowanie komunikacji na podstawie modelu biznesowego i mapy podróży klienta z wykorzystaniem Design Thinking
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Storytelling, czyli jak wykorzystać opowieść w budowaniu marki
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Strategia komunikacji marki w mediach cyfrowych
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Marketing na Twitterze
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Wprowadzenie do studiowania: program studiów, ćwiczenia integracyjne i podsumowanie
|
Discussion seminars:
5
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Tworzenie komunikatów graficznych
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Winter semester, 2024/2025
Reklama i analityka na Facebooku i Instagramie
|
Workshop classes:
16
|
2
|
Completing the classes
|
O |
Współczesna reklama online a social media
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Google Ads & Analytics
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Od researchu do harmonogramu publikacji. Kreacja treści w mediach społecznościowych
|
Workshop classes:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Content marketing - strategia i działania taktyczne
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
SEO i content marketing
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Wprowadzenie do analizy i prognozowania trendów. Trendy w social media i content marketingu: wykład gościnny
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Prowadzenie projektów digitalowych w praktyce
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Budżet i mediaplan. Koszty i zyski w reklamie
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Komunikacja B2B w mediach cyfrowych
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Prezentacja i ewaluacja projektów
|
Project classes:
8
|
6
|
Completing the classes
|
O |
Seminarium projektowe
|
Seminars:
10
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Video marketing i YouTube
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Tworzenie treści video
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Sztuka wystąpień i prezentacji publicznych online i offline
|
Discussion seminars:
2
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Content manager w dobie AI
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Summer semester, 2023/2024
Reklama i analityka na Facebooku i Instagramie
|
Workshop classes:
16
|
2
|
Completing the classes
|
O |
Współczesna reklama online a social media
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Google Ads & Analytics
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Od researchu do harmonogramu publikacji. Kreacja treści w mediach społecznościowych
|
Workshop classes:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Content marketing - strategia i działania taktyczne
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
SEO i content marketing
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Wprowadzenie do analizy i prognozowania trendów. Trendy w social media i content marketingu: wykład gościnny
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Prowadzenie projektów digitalowych w praktyce
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Budżet i mediaplan. Koszty i zyski w reklamie
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Komunikacja B2B w mediach cyfrowych
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Prezentacja i ewaluacja projektów
|
Project classes:
8
|
6
|
Completing the classes
|
O |
Seminarium projektowe
|
Seminars:
10
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Video marketing i YouTube
|
Discussion seminars:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Tworzenie treści video
|
Workshop classes:
8
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Sztuka wystąpień i prezentacji publicznych online i offline
|
Discussion seminars:
2
|
1
|
Completing the classes
|
O |
Content manager w dobie AI
|
Discussion seminars:
4
|
1
|
Completing the classes
|
O |