brak
Kierunek „Informatyka Geoprzestrzenna” został zaprojektowany z myślą o nowoczesnym i elastycznym kształceniu, część przedmiotów ma charakter modułów w postaci intensywnych kursów. Zastosowano nowoczesne from kształcenia takie jak: warsztaty (połączenie ćwiczeń i laboratoriów) i konwersatoria będące połączeniem wykładów i ćwiczeń. Kierunek charakteryzuje się niespotykaną jak dotąd skalą obieralności przedmiotów, dzięki czemu każdy student będzie mógł kształtować swoje umiejętności zgodnie z predyspozycjami (informatycznymi, statystycznymi, data science, GIS, BIM, Big DATA i innymi).
Intensywny rozwój technik pozyskania danych przestrzennych metodami teledetekcyjnymi i bezpośrednimi oraz rozwój globalnych modeli zmian zachodzących w czasie i przestrzeni skutkuje wytworzeniem dużej liczby różnorodnych zasobów wielowymiarowych danych przestrzennych. Wymusza to zapotrzebowanie na rynku pracy na specjalistów posiadających szeroki wachlarz umiejętności informatycznych i statystycznych, umożliwiających efektywną pracę z geodanymi.
Absolwenci są specjalistami w zakresie przetwarzania, analizy, modelowania i wizualizacji danych z zastosowaniem: narzędzi informatycznych, zaawansowanych metod statystycznych, uczenia maszynowego, metod teledetekcyjnych, rozwiązań chmurowych, technologii GIS, BIM i innych. Absolwent kierunku potrafi wykorzystać możliwości bezzałogowych statków powietrznych (UAV) i pojazdów naziemnych działających w technologii mobilnej. Potrafi samodzielnie nabywać nowe umiejętności, rozwiązywać i definiować nowe wyzwania, wytwarzać nowe jakościowo informacje na podstawie dostępnych zasobów i odpowiednio je interpretować i komentować. Potrafi pracować efektywnie z różnorodnymi danymi, a szczególnie geodanymi. Automatyzować procesy ich przetwarzania oraz tworzyć własne biblioteki i narzędzia do pozyskania, analizy, modelowania, wizualizacji danych i geodanych. Celem kierunku jest nie tylko przekazanie wiedzy i umiejętności, ale również wytworzenie zdolności adaptacji do zachodzących zmian w dziedzinie geoinformacji.
Absolwent kierunku „Informatyka Geoprzestrzenna” jest przygotowany do pracy w sektorze informatyki, analizy danych, teledetekcji, geodezji i kartografii, oraz wszystkich innych, które zajmują się zbieraniem, przetwarzaniem, zarządzaniem i udostępnianiem informacji, w tym informacji powiązanej z przestrzenią. Mogą to być podmioty wykorzystujące szeroko rozumiane dane przestrzenne, szczególnie w branżach związanych z np. planowaniem przestrzennym, zarządzaniem kryzysowym, geomarketingiem, telekomunikacją, energetyką, budownictwem, logistyką i transportem, ochroną środowiska, geologią, meteorologią, klimatologią i hydrologią.
Wybór kierunku „Informatyka Geoprzestrzenna” umożliwia studentom uczestnictwo w badaniach naukowych. Dodatkowo, przynależność do kół naukowych, stwarza możliwości kreatywnego wykorzystania nabytej wiedzy i umiejętności. Przekłada się to bezpośrednio na wzrost kompetencji zawodowych. Dalsze kształcenie jest możliwe na studiach II stopnia stacjonarnych lub niestacjonarnych na Wydziale Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska oraz innych wydziałach AGH lub innych uczelniach wyższych.
Opiekun kierunku: dr hab. inż. Krystian Kozioł, prof. AGH
Program ustalony Uchwałą Senatu nr 11/2023 z dnia 1 lutego 2023 r., zmieniony Uchwałą Senatu nr 126/2023 z dnia 27 września 2023 r.
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Podstawy informatyki i programowania
|
Лекція:
30 Тренінги: 30 |
6 | Іспит | O |
Skryptowe przetwarzanie danych
|
Лекція:
15 Тренінги: 45 |
5 | Залік | O |
Podstawy nauk o Ziemi
|
Семінар:
15 Тренінги: 15 |
3 | Залік | O |
Podstawy systemów informacji przestrzennej
|
Семінар:
20 Тренінги: 30 |
4 | Залік | O |
Algebra
|
Лекція:
30 Аудиторні заняття: 30 |
6 | Іспит | O |
Analiza matematyczna I
|
Лекція:
30 Аудиторні заняття: 30 |
6 | Іспит | O |
Wychowanie fizyczne 1
|
Заняття з фізичного виховання:
30 |
- | Залік | O |
Сума | 350 | 30 |
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Algorytmy i struktury danych
|
Семінар:
15 Тренінги: 30 |
4 | Залік | O |
Analiza matematyczna II
|
Лекція:
30 Аудиторні заняття: 30 |
6 | Іспит | O |
Bazy danych
|
Семінар:
10 Тренінги: 15 |
3 | Залік | O |
Bazy danych przestrzennych
|
Семінар:
15 Тренінги: 30 |
4 | Іспит | O |
Geowizualizacja i Georeferencja
|
Семінар:
15 Тренінги: 30 |
4 | Залік | O |
Podstawy inżynierii lądowej
|
Лекція:
15 Тренінги: 15 |
3 | Залік | O |
Statystyka
|
Лекція:
15 Тренінги: 45 |
6 | Іспит | O |
Wychowanie fizyczne 2
|
Заняття з фізичного виховання:
15 |
- | Залік | O |
Język obcy B-2
|
Лекторат:
30 |
- | Залік | O |
Сума | 355 | 30 |
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Programowanie obiektowe
|
Семінар:
20 Тренінги: 40 |
5 | Іспит | O |
Przetwarzanie obrazów
|
Семінар:
15 Тренінги: 30 |
4 | Залік | O |
Podstawy sztucznej inteligencji
|
Семінар:
20 Тренінги: 40 |
5 | Іспит | O |
Infrastruktura informacji przestrzennej
|
Семінар:
15 Тренінги: 30 |
4 | Залік | O |
Wychowanie fizyczne 3
|
Заняття з фізичного виховання:
15 |
- | Залік | O |
Fizyka I
|
Лекція:
30 Аудиторні заняття: 30 |
6 | Іспит | O |
Blok modułów obieralnych kierunkowych
|
Лекція:
10 Тренінги: 20 |
3 | Залік | O |
Blok modułów "InfoTools"
|
Тренінги:
15 |
1 | Залік | O |
Język obcy
|
Лекторат:
45 |
- | Залік | O |
Сума | 375 | 28 |
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Podstawy teledetekcji
|
Семінар:
20 Тренінги: 40 |
5 | Іспит | O |
Podstawy nauk ekonomicznych i społecznych
|
Лекція:
15 Тренінги: 15 |
3 | Залік | O |
Podstawy metod obliczeniowych i numerycznych
|
Семінар:
15 Тренінги: 15 |
3 | Залік | O |
Szeregi czasowe
|
Лекція:
15 Тренінги: 30 |
4 | Залік | O |
Fizyka II
|
Лекція:
30 Аудиторні заняття: 15 Лабораторні заняття: 15 |
6 | Іспит | O |
Blok modułów obieralnych informatycznych
|
Лекція:
10 Тренінги: 20 |
3 | Залік | O |
Blok modułów "InfoTools"
|
Тренінги:
15 |
1 | Залік | O |
Język obcy
|
Лекторат:
60 |
5 | Іспит | O |
Przedmiot humanistyczny lub społeczny
|
Сума аудиторних годин:
30 |
2 | Залік | O |
Сума | 360 | 32 |
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Geostatystyka
|
Лекція:
20 Тренінги: 40 |
5 | Іспит | O |
Przetwarzanie w chmurze obliczeniowej
|
Семінар:
15 Тренінги: 45 |
5 | Іспит | O |
Zaawansowane analizy GIS
|
Семінар:
15 Тренінги: 45 |
5 | Іспит | O |
Geozagrożenia
|
Лекція:
15 Тренінги: 30 |
4 | Залік | O |
Blok modułów obieralnych kierunkowych
|
Лекція:
20 Тренінги: 40 |
6 | Залік | O |
Blok modułów "InfoTools"
|
Тренінги:
15 |
1 | Залік | O |
Blok modułów obieralnych informatycznych
|
Лекція:
10 Тренінги: 20 |
3 | Залік | O |
Сума | 330 | 29 |
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Praktyka zawodowa
|
Професійна практика:
0 |
4 | Залік | O |
Uczenie maszynowe
|
Лекція:
15 Тренінги: 45 |
5 | Іспит | O |
Dane pułapu lotniczego i satelitarnego
|
Лекція:
20 Тренінги: 40 |
5 | Іспит | O |
Wielowymiarowe metody statystyczne
|
Лекція:
15 Тренінги: 30 |
4 | Залік | O |
Blok modułów obieralnych kierunkowych
|
Лекція:
20 Тренінги: 40 |
6 | Залік | O |
Blok modułów "InfoTools"
|
Тренінги:
15 |
1 | Залік | O |
Blok modułów obieralnych informatycznych
|
Лекція:
10 Тренінги: 20 |
3 | Залік | O |
Blok przedmiotów obieralnych w języku angielskim
|
Лекція:
10 Тренінги: 20 |
3 | Залік | O |
Сума | 300 | 31 |
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Seminarium dyplomowe
|
Семінарські заняття:
15 |
1 | Залік | O |
Projekt dyplomowy
|
Дипломний проект:
0 |
15 | Залік | O |
Blok modułów obieralnych kierunkowych
|
Лекція:
20 Тренінги: 40 |
6 | Залік | O |
Blok modułów "InfoTools"
|
Тренінги:
30 |
2 | Залік | O |
Blok modułów obieralnych informatycznych
|
Лекція:
20 Тренінги: 40 |
6 | Залік | O |
Сума | 165 | 30 |