brak
Kierunek Informatyka Społeczna mieści się w obszarze interdyscyplinarnych badań na styku nauk społecznych i informatyki, przede wszystkim w zakresie pozyskiwania danych, na podstawie których można badać zjawiska i procesy społeczne oraz kulturowe, a także projektować nowoczesne i ergonomiczne systemy informatyczne. Studia skupią się wokół wielowymiarowych relacji pomiędzy człowiekiem a komputerem (ang. human-computer interaction). Studia umożliwiają zdobycie kompetencji i umiejętności praktycznych przede wszystkim w dwóch obszarach: zaawansowanych technik odkrywania wiedzy z baz danych (ang. data analytics, data mining, big data, machine learning, predictive analysis) oraz user experience i design thinking (ang. user experience design), czyli projektowania produktów interaktywnych w taki sposób, aby były najkorzystniej odbierane przez użytkowników oraz wspomagały zaawansowaną analizę, wyszukiwanie i gromadzenie danych.
Ogólnym celem kształcenia jest przekazanie studentowi wiedzy oraz ukształtowanie takich umiejętności i kompetencji, które połączą w sobie aspekty związane z wykorzystaniem najnowszych informatycznych technologii komunikacyjnych z umiejętnością analizy świata społecznego. Priorytetem jest takie ukształtowanie studenta, aby był on konkurencyjny na rynku pracy dzięki łączeniu w sposób trafny i efektywny kompetencji miękkich i twardych.
Absolwenci kierunku znajdą zatrudnienie na stanowiskach, które wymagają kompetencji w zakresie zaawansowanego wyszukiwania informacji i analizy danych, projektowania i badań interfejsów użytkownika oraz badań z zakresu user experience oraz wdrażania intuicyjnych i ergonomicznych rozwiązań. Absolwenci kierunku znajdą zatrudnienie przede wszystkim w firmach zajmujących się badaniami rynku, agencjach marketingu elektronicznego oraz mediach elektronicznych na stanowiskach, które wymagają wyżej wymienionych kompetencji. Absolwenci kierunku Informatyka Społeczna znajdą zatrudnienie w wielu branżach m.in. w usługach IT, w sektorze ICT, telekomunikacji, bankowości, e-commerce, w mediach oraz segmencie badań rynku, a także w zarządzaniu projektami i w sektorze big data. Będą to zatem zawody: Account manager, Ad traffic manager, Analityk compliance, Analityk systemów komputerowych, Art director, Brand manager, Broker informacji, Content manager, Copywriter, Data analyst, E-Commerce manager, Graphics designer, Information architect, Innovation designer, Marketing specialist, Media buyer & planner, New media designer, PR manager, Product owner, Project manager, SEO specialist, Social media manager, Social media specialist, Software developer, Specjalista ds. marketingu Internetowego, Specjalista ds. użyteczności, Strategy planner, Traffic manager, Trendsetter, User experience designer, User interface developer.
Opiekun kierunku: dr Maria Stojkow
Program ustalony Uchwałą Senatu nr 77/2019 z dnia 29 maja 2019 r., zmieniony Uchwałą Senatu nr 96/2020 z dnia 8 maja 2020 r., zmieniony Uchwałą Senatu nr 9/2021 z dnia 3 marca 2021 r.
Зимовий сместр, 2022/2023
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Wychowanie fizyczne 1
|
Заняття з фізичного виховання:
30 |
- | Залік | O |
Wstęp do projektowania interfejsów
|
Проектні заняття:
30 |
3 | Залік | O |
Metody badań jakościowych
|
Проектні заняття:
30 |
2 | Залік | O |
Metody badań ilościowych
|
Лекція:
30 Проектні заняття: 30 |
4 | Іспит | O |
Logika
|
Лекція:
15 Аудиторні заняття: 15 |
2 | Залік | O |
Twórcze myślenie
|
Тренінги:
15 |
1 | Залік | O |
Wymiary życia społecznego
|
Лекція:
30 |
2 | Іспит | O |
Grafika komputerowa
|
Лабораторні заняття:
30 |
4 | Залік | O |
Wprowadzenie do informatyki społecznej
|
Лекція:
15 Аудиторні заняття: 15 |
2 | Залік | O |
Przedmiot fakultatywny 2ECTS
|
Лекція:
30 |
2 | Залік | O |
Programowanie robotów
|
Лабораторні заняття:
30 |
3 | Залік | O |
Metody ilościowe w naukach technicznych 1
|
Лекція:
30 Аудиторні заняття: 30 |
5 | Іспит | O |
Сума | 405 | 30 |
Літній семестр, 2022/2023
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Technologie webowe
|
Лабораторні заняття:
30 |
3 | Залік | O |
Warsztaty praktyczne s.2 i s4
|
Тренінги:
24 |
2 | Залік | O |
Badanie użyteczności interfejsów
|
Лекція:
30 |
2 | Залік | O |
Design Thinking
|
Проектні заняття:
30 |
2 | Залік | O |
Wychowanie fizyczne 2
|
Заняття з фізичного виховання:
15 |
- | Залік | O |
Przedmiot fakultatywny 2ECTS
|
Сума аудиторних годин:
30 |
2 | Залік | O |
Język angielski B-2 – kurs obowiązkowy 135 godzin - semestr 1/3
|
Лекторат:
30 |
- | Залік | O |
Społeczny wymiar technologii
|
Лекція:
30 |
2 | Залік | O |
Komunikacja społeczna w dobie nowych mediów
|
Лекція:
15 Семінар: 15 |
2 | Залік | O |
Architektura Usługowa Systemów ICT
|
Лекція:
15 Проектні заняття: 15 |
3 | Іспит | O |
Metody i techniki programowania
|
Лекція:
15 Лабораторні заняття: 30 |
4 | Іспит | O |
Analiza sieci społecznych
|
Лекція:
15 Проектні заняття: 30 |
3 | Залік | O |
Metody ilościowe w naukach technicznych 2
|
Лекція:
30 Аудиторні заняття: 30 |
5 | Іспит | O |
Сума | 429 | 30 |
Зимовий сместр, 2023/2024
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Przedmiot fakultatywny w języku obcym
|
Лекція:
30 |
4 | Залік | O |
Przetwarzanie sygnałów multimedialnych
|
Семінар:
30 |
2 | Іспит | O |
Projektowanie interfejsów. Podstawy ergonomii
|
Проектні заняття:
30 |
3 | Залік | O |
Smart community, smart city
|
Лекція:
15 Проектні заняття: 30 |
4 | Залік | O |
Wychowanie fizyczne 3
|
Заняття з фізичного виховання:
15 |
- | Залік | O |
Wielowymiarowa analiza danych
|
Лабораторні заняття:
30 |
3 | Залік | O |
Service design
|
Проектні заняття:
30 |
3 | Залік | O |
Probabilistyka
|
Лекція:
30 Аудиторні заняття: 30 |
5 | Іспит | O |
Język angielski B-2 – kurs obowiązkowy 135 godzin - semestr 2/3 (profil praktyczny)
|
Лекторат:
45 |
- | Залік | O |
Bazy danych
|
Лекція:
15 Лабораторні заняття: 30 |
4 | Іспит | O |
Społeczeństwo sieci
|
Лекція:
30 |
2 | Залік | O |
Сума | 390 | 30 |
Літній семестр, 2023/2024
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Google Analytics
|
Проектні заняття:
15 |
1 | Залік | O |
Wprowadzenie do IBM SPSS Modeler
|
Проектні заняття:
30 |
3 | Іспит | O |
Analiza i projektowanie innowacji w oparciu o modele biznesowe
|
Тренінги:
15 |
1 | Залік | O |
Język angielski B-2 – kurs obowiązkowy 135 godzin - semestr 3/3 (profil praktyczny)
|
Лекторат:
60 |
5 | Іспит | O |
Eksploracja Danych
|
Лекція:
30 Проектні заняття: 30 |
5 | Іспит | O |
Projektowanie interfejsów
|
Лабораторні заняття:
30 |
3 | Залік | O |
Komputerowa ekstrakcja danych
|
Проектні заняття:
30 |
3 | Іспит | O |
Warsztaty praktyczne s.2 i s4
|
Тренінги:
24 |
2 | Залік | O |
Przedmioty fakultatywne 4ECTS
|
Лекція:
60 |
4 | Залік | O |
Blok obieralny 4s IS (wybór 1 z 2)
|
Сума аудиторних годин:
30 |
3 | Залік | O |
Сума | 354 | 30 |
Зимовий сместр, 2024/2025
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Internet (wszech) rzeczy. Społeczne i kulturowe konsekwencje internetowej rewolucji „nie-ludzi”
|
Тренінги:
30 |
2 | Залік | O |
Ochrona własności intelektualnej
|
Лекція:
15 |
1 | Залік | O |
Modelowanie w data mining
|
Лекція:
30 Проектні заняття: 30 |
5 | Іспит | O |
Praktyka studencka 1
|
Професійна практика:
0 |
14 | Залік | O |
Analityka, inżynieria i wizualizacja danych
|
Проектні заняття:
30 |
3 | Залік | O |
Socjologia innowacji
|
Проектні заняття:
15 |
1 | Залік | O |
Przedmiot fakultatywny 2ECTS
|
Лекція:
30 |
2 | Залік | O |
Seminarium licencjackie 1
|
Семінарські заняття:
30 |
2 | Залік | O |
Сума | 210 | 30 |
Літній семестр, 2024/2025
Предмет | Кількість годин | Бали ECTS | Форма перевірки | |
---|---|---|---|---|
Projekt dyplomowy
|
Дипломний проект:
0 |
10 | Залік | O |
Praktyka studencka 2
|
Професійна практика:
0 |
16 | Залік | O |
Przedmiot fakultatywny 2ECTS
|
Лекція:
30 |
2 | Залік | O |
Seminarium licencjackie 2
|
Семінарські заняття:
30 |
2 | Залік | O |
Сума | 60 | 30 |