Informatyka Techniczna
Celem kształcenia na kierunku Informatyka Techniczna jest przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia i wykorzystywania systemów komputerowych znajdujących bezpośrednie zastosowanie w przemyśle. Dlatego też przekazana wiedza i umiejętności mają dotyczyć tak podstaw teoretycznych – matematycznych, fizycznych, informatycznych, jak i aspektów praktycznych – projektowania i implementacji systemów komputerowych, administracji systemami, analizy danych eksperymentalnych, wykorzystania gotowych narzędzi softwarowych, w tym aplikacji komercyjnych oraz oprogramowania otwartego. Absolwent kierunku może podejmować pracę jako informatyk, w tym na stanowiskach kierowniczych. W zespołach może w szczególności pełnić role wymagające zaawansowanej wiedzy informatycznej (tworzenie i analiza algorytmów oraz programów, implementacja – odwzorowanie algorytmów na sprzęt komputerowy, w tym sprzęt równoległy wysokiej wydajności) i matematycznej (tworzenie i analiza modeli matematycznych i numerycznych, szacowanie błędów obliczeń, ocena ryzyka oraz właściwości statystycznych i stochastycznych problemów i rozwiązań). W czasach, gdy wspomaganie rozmaitych procesów decyzyjnych i projektowych odbywa się coraz częściej przy użyciu zaawansowanych narzędzi informatycznych, absolwent posiada cenne umiejętności oceny proponowanych przez systemy informatyczne rozwiązań. Potrafi także modyfikować sposób działania systemów informatycznych poprzez odpowiedni dobór danych wejściowych, a także ewentualne modyfikacje samych systemów lub ich konfiguracji. Dzięki wiedzy z rozmaitych dziedzin nauki i techniki posiada umiejętności tworzenia poprawnych merytorycznie modeli obliczeniowych oraz właściwej oceny wyników pod kątem ich zgodności z rzeczywistymi zjawiskami i procesami. Jest także przygotowany do podjęcia pracy jako wysoko wykwalifikowany programista lub administrator systemów informatycznych.
Opiekun kierunku: dr hab. inż. Krzysztof Banaś, prof. AGH
Program ustalony Uchwałą Senatu nr 107/2019 z dnia 26 czerwca 2019 r.
Semestr letni, 2020/2021
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Przedmioty obieralne
|
Wykład:
140 Ćwiczenia laboratoryjne: 140 |
25 | Zaliczenie | O |
Przedmiot obieralny HES III
|
Wykład:
56 |
5 | Zaliczenie | O |
Suma | 336 | 30 |
Semestr zimowy, 2021/2022
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Przedmioty obieralne
|
Suma godzin kontaktowych:
280 |
25 | Zaliczenie | O |
Język Obcy do wyboru - egzamin B2
|
Lektorat:
30 |
2 | Egzamin | O |
Przedmiot obieralny w języku angielskim
|
Wykład:
28 Ćwiczenia audytoryjne: 28 |
3 | Zaliczenie | O |
Suma | 366 | 30 |
Semestr letni, 2021/2022
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Praca dyplomowa
|
Praca dyplomowa:
0 |
20 | Zaliczenie | W |
Seminarium dyplomowe
|
Zajęcia seminaryjne:
28 |
5 | Zaliczenie | O |
Przedmiot obieralny (eLearning)
|
Wykład:
28 Ćwiczenia projektowe: 28 |
5 | Zaliczenie | O |
Suma | 84 | 30 |