Trendwatching & Future Studies
Zakres tematyczny
Studia realizowane są w ramach trzech komplementarnych modułów tematycznych:
- Metodologiczny. Kursy z tego modułu pozwolą uczestnikom zdobyć pogłębioną wiedzę w zakresie metod analizy i przewidywania trendów (zakres tematyczny zajęć: Wprowadzenie do analizy trendów, Badania foresight, Foresight miejski, Projektowanie usług, Badanie trendów przy użyciu mediów społecznościowych, Big Data, Partycypacyjna ocena technologii, Warsztat scenariuszowy).
- Strategiczno-wdrożeniowy. Kursy z tego modułu zapewnią uczestnikom wiedzę na temat tego, jak wdrażać aktualne trendy i zarządzać zmianą we własnych instytucjach, firmach i organizacjach (zakres tematyczny zajęć: Ryzyko w dobie antropocenu, Ochrona własności intelektualnej w praktyce, Analiza strategiczna, Inkubator innowacyjności, Zarządzania marką osobistą, Trendy w content marketingu, Zarządzanie zmianą w organizacji, Myślenie wizualne).
- Top Trends. Kursy z tego modułu dostarczą uczestnikom kompleksowej i interdyscyplinarnej wiedzy na temat najważniejszych trendów współczesnego świata (zakres tematyczny zajęć: Sztuczna inteligencja a społeczeństwo przyszłości, Kolonizowanie przyszłości w kulturze, Video Marketing, HRtech, Culture & Employer Branding, Future Gaming, Virtual Reality, Smart City, Megatrendy środowiskowo-gospodarcze).
Do kogo adresowane są studia podyplomowe
Studia podyplomowe Analiza i prognozowanie trendów (Trendwatching & Future Studies) kierowane są do osób zainteresowanych prognozowaniem przyszłości, wyłapywaniem trendów i wdrażaniem ich w praktyce. W szczególności kierujemy je do:
- managerów i analityków w firmach i korporacjach odpowiedzialnych za prace badawczo-rozwojowe oraz planowanie strategiczne,
- pracowników działów marketingu odpowiedzialnych za wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów i usług,
- pracowników parków technologicznych i inkubatorów innowacji chcących wdrożyć nowy produkt lub usługę,
- influencerów aktywnych w mediach społecznościowych pragnących poszerzyć zestaw narzędzi i kompetencji,
- naukowców biorących udział w badaniach typu foresight,
- polityków szczebla centralnego i samorządowego zainteresowanych długofalowym dbaniem o dobro wspólne,
- pracowników administracji publicznej różnych szczebli odpowiadających za tworzenie strategii rozwoju jednostek terytorialnych,
- aktualnych i aspirujących trendsetterów, którzy chcą pozytywnie i aktywnie wpływać na swoje grupy docelowe.
Kierownik studiów podyplomowych
dr Radosław Tyrała, tel.: +48 12 617 43 40, 883 918 884, e-mail: rtyrala@agh.edu.pl
Organizator studiów podyplomowych
Wydział Humanistyczny, tel.: 12 617 43 80, e-mail: wh@agh.edu.pl
Osoba do kontaktu
mgr Katarzyna Chromik-Myśliwiec, tel.: +48 12 617 42 51, e-mail: chromik@agh.edu.pl
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Wprowadzenie do analizy trendów
|
Workshop classes:
8 |
2 | Assessment | O |
Badania foresight
|
Workshop classes:
16 |
3 | Assessment | O |
Projektowanie usług (Service design)
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Badanie trendów przy użyciu mediów społecznościowych (Social listening)
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Warsztat scenariuszowy
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Foresight miejski
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Ryzyko w dobie antropocenu
|
Conversation seminar:
6 |
1 | Assessment | O |
Inkubator innowacyjności
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Zarządzanie marką osobistą (Personal branding)
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Zarządzanie zmianą w organizacji (Change management)
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Analiza strategiczna
|
Conversation seminar:
8 |
1 | Assessment | O |
Sum | 94 | 14 |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Trendy w content marketingu
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
HRtech, culture & employer branding
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Partycypacyjna ocena technologii
|
Conversation seminar:
8 Workshop classes: 8 |
1 | Assessment | O |
Myślenie wizualne (Visual thinking) i trendy w komunikacji wizualnej
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Kolonizowanie przyszłości w kulturze
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Trendy w nowych mediach
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Future gaming
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Virtual reality
|
Conversation seminar:
8 Workshop classes: 8 |
2 | Assessment | O |
Smart City
|
Workshop classes:
8 |
1 | Assessment | O |
Megatrendy środowiskowo-gospodarcze
|
Conversation seminar:
8 |
1 | Assessment | O |
Projekt końcowy
|
Diploma Thesis:
0 |
5 | Assessment | O |
Anatomy of trendwatching
|
Workshop classes:
8 |
2 | Assessment | O |
Sektor kosmiczny w życiu codziennym
|
Conversation seminar:
8 |
1 | Assessment | O |
Fashion forecasting
|
Workshop classes:
6 |
1 | Assessment | O |
Cybersecurity
|
Workshop classes:
4 |
1 | Assessment | O |
Człowiek przyszłości: transhumanizm i technointymność
|
Conversation seminar:
8 |
1 | Assessment | O |
Sum | 130 | 22 |